.UA ccTLD Domain Network Information Centre

.UA - наш дiм. Зробимо його кращим!
Ваша IP адреса: 54.166.188.64
 

 Інформація за nic-handle

 -UANIC

 Транслітерація

 Публічні домени


Міжнародне співробітництво





Техніка безпеки на ринку DNS (системи доменних імен) в Україні, або практичні поради у разі виникнення нетехнічних проблем із доменом

До адміністрації домену .UA неодноразово звертались реєстранти, які вважали, що зареєстровані за ними приватні доменні імена другого, третього рівня в різних публічних доменах в домені .UA та безпосередньо в домені .UA були в них "вкрадені" їхніми реєстраторами, недобросовісними співробітниками (звільненими директорами, технічними спеціалістами) чи іншими сторонніми особами. Далі зазначені основні процедурні моменти, на які варто зважати, аби не втратити статус "держателя" домену, а також поради різних варіантів виходу із ситуацій, коли Ви ще не втратили такий статус.

  1. Узгодження термінології та вихідних положень:
  2. Ви замовили, в т.ч. вже сплатили за оплатну послугу реєстрації за Вами приватного домену, що Ви повинні отримати в результаті?
  3. Ви з'ясували, що не Ви зазначені як адміністратор домену. Що це означає і що необхідно вчинити, аби виправити ситуацію?
  4. Чим Ви можете підтвердити, що саме Ви є реєстрантом?
  5. В admin-c домену Ви, проте у Вашій контактній інформації - чужа адреса електронної пошти.
  6. Від початку дані про реєстранта та адресу електронної пошти було зазначено правильно, проте домен все ж "вкрали". Чому таке трапилось? Чи можна швидко змінити все в попередній стан?
  7. Вам не вдалось самостійно "повернути" домен, що далі?
  8. Чи можна звернутись до адміністратора домену з проханням/вимогою вирішити доменний спір?
  9. Що може зробити адміністратор, якщо виник доменний спір?
  10. Чи можна вирішити доменний спір без подання судового позову?
  11. Переговори сторін доменного спору.
  12. Третейський розгляд.
  13. Медіація

1. Узгодження термінології та вихідних положень

Делегування, адміністрування доменних імен в Україні здійснюється відповідно до Правил домену .UA (далі - Правила), які розміщені за адресою http://www.hostmaster.ua/policy та чинним законодавством України.

Наголошуємо на тому, що незважаючи на усталену практику вживання словосполучення "вкрали" домен, таке формулювання не є правильним, оскільки доменне ім'я, тобто домен не є об'єктом права власності чи об'єктом права інтелектуальної власності, тобто його не можуть вкрасти. Тому коректно вживати "змінено реєстранта домену" неналежним чином. Так само некоректним є словосполучення "власник домену", яким традиційно називають реєстранта домену, тобто особу, що бажає користуватися та розпоряджатися або користується та розпоряджається певним доменним іменем в публічному домені (п. 2.7.1. Правил). Послуги, необхідні для технічного забезпечення делегування і функціонування доменного імені, крім деяких публічних доменів, реєстранту надає реєстратор, що працює на підставі договору з адміністратором публічного домену (п. 2.7.2. Правил).

Back to the topДо початку

2. Ви замовили, в т.ч. вже сплатили за оплатну послугу реєстрації за Вами приватного домену, що Ви повинні отримати в результаті?

Кінцевими отримувачами послуг на ринку DNS (системи доменних імен) в Україні є реєстранти, які отримують послуги за плату від реєстраторів.

Формально реєстрантом (власником) є особа, внесена до Бази адміністратора публічного домену в поле admin-c домену (п. 4.21.2. Правил), тобто зазначена як адміністративний контакт домену, який самостійно обирає доменне ім'я, визначає, як буде використовуватися домен, хто буде здійснювати технічну підтримку домену, може змінювати ті чи інші дані відносно зареєстрованого за ним домену, в тому числі відступити іншій особі право споживати таку послугу, тобто бути "держателем" домену.

Коли Ви сплатили реєстратору за послуги реєстрації за Вами певного домену (зауважимо, що документальне підтвердження здійснення оплати варто зберігати протягом всього строку, на який делеговано чи пролонговано домен), реєстратор звітував перед Вами про результати надання послуг за укладеним між вами договором, то зроблено лише половину справи, оскільки важливо перевірити, чи саме Ви є фактичним реєстрантом цього домену.

Єдиним централізованим джерелом інформації щодо делегування та адміністрування доменних імен в домені .UA, є Реєстраційна база домену .UA (надалі - База), в ній міститься інформація про реєстрантів доменних імен, реєстраторів, доменні імена, делеговані в публічних доменах домену .UA, їх категорії та статус.

Перевірити, чи внесені Ви як адміністративний контакт певного домену до Бази, можна, скориставшись сервісом Whois. Отримана довідка міститиме контактні дані про реєстранта (ім'я або найменування організації, поштову адресу, телефон), найменування реєстратора, який надає послуги з обслуговування домену, (лише в доменах, що делегувались за їх участі чи обслуговуються ними), адреси DNS-серверів, інша корисна інформація.

Реєстрантами можуть бути як фізичні, так і юридичні особи. Зауважимо лише, що діяти від імені юридичної особи відповідно до цивільного законодавства України без довіреності може лише виконавчий орган юридичної особи (наприклад, директор або інша особа, визначена як така в установчих документах юридичної особи).

Back to the topДо початку

3. Ви з'ясували, що не Ви зазначені як адміністратор домену. Що це означає і що необхідно вчинити, аби виправити ситуацію?

Якщо фізична особа реєструє домен для власних потреб, то саме вона повинна значитись як адміністративний контакт в Базі. Якщо домен реєструється в інтересах юридичної особи, то юридична особа повинна значитись як адміністративний контакт в Базі, а не певна фізична особа, яка здійснювала замовлення послуги від імені юридичної особи.

В результаті перевірки даних зареєстрованого за Вами домену, Ви з'ясували, що в полі "адміністративний контакт домену" зазначена неналежна особа, наприклад:

  • співробітник Вашої компанії, в тому числі технічний спеціаліст, але не власне юридична особа;
  • один з учасників/акціонерів юридичної особи, але не власне юридична особа;
  • реєстратор, якому замовляли послугу, в т.ч. його співробітник;
  • особа, яка за Вашим дорученням здійснила платіж за реєстрацію домену на Ваше ім'я;
  • дизайнер сайту;
  • стороння особа.

Викладене вище означає, що незважаючи на те, що наразі домен використовується для Вашої пошти чи адресації сайту, Вами ж сплачується, домен Вам не належить, тобто такий домен вже є потенційно "вкраденим", адже керує Вашим доменом інший суб'єкт.

Для виправлення описаної ситуації Ви маєте замінити реєстраційні дані домену. Для цього, перш за все Ви маєте перевірити, чи є у Вас договірні або інші відносини з особою, чиє ім'я вказано у полі admin-c реєстраційних даних домену. Якщо так (в admin-c вказаний ваш реєстратор, провайдер тощо), зверніться до нього з проханням привести реєстраційні дані у відповідність до вимог Правил домену UA (http://hostmaster.ua) та вказати у полі admin-c фактичного реєстранта, тобто Ваші дані.

Зауважуємо, якщо адміністративним контактом Вашого домену зазначений Ваш реєстратор (в т.ч. Ваш Інтернет-провайдер), то це означає, що він матиме відповідні адміністраторські права, аби припинити надання Вам послуги щодо такого домену з тих чи інших причин та передати його іншому своєму клієнту тощо.

Back to the topДо початку

4. Чим Ви можете підтвердити, що саме Ви є реєстрантом?

У випадку спору щодо Вашого домену той факт, що саме Ви є реєстрантом, Ви можете підтвердити чинним договором із Вашим реєстратором, в якому обов'язково мають бути зазначені принаймні такі положення: дата укладення договору, доменне ім'я (доменні імена), строк реєстрації за Вами такого домену, умови оплати, зобов'язання реєстратора зазначити реєстранта як admin-c.

У випадку, якщо реєстратор не укладає письмових договорів із реєстрантами, то прослідкуйте, аби зазначена в попередньому абзаці інформація була відображена в документах на оплату за послуги реєстратора.

Back to the topДо початку

5. В admin-c домену Ви, проте у Вашій контактній інформації - чужа адреса електронної пошти.

В зазначеному випадку Ви формально є реєстрантом, проте не Ви ним керуєте. Пояснимо, що система працює таким чином, що команди на управління доменом мають надходити з та на зазначену в Базі адресу електронної пошти, а також повідомлення системи надходитимуть на цю адресу. У випадку, якщо адреса не Ваша, то згодом з цієї адреси може бути надіслане повідомлення про зміну admin-c, таким чином Ви без Вашої на те волі перестанете бути реєстратором домену.

Аби уникнути цього при реєстрації і надалі перевіряйте, чи правильно зазначена Ваша контактна адреса.

Якщо Ви відслідкували неточність, то Вам необхідно звернутись до Адміністратора публічного домену з проханням виправити дані нік-хендлу особи, підтвердивши документально особу (для фізичних осіб) або направивши відповідний лист від юридичної особи, підписаний уповноваженою особою. Додаткову допомогу в таких випадках також можна отримати, звернувшись за адресою: support@hostmaster.ua

Back to the topДо початку

6. Від початку дані про реєстранта та адресу електронної пошти було зазначено правильно, проте домен все ж "вкрали". Чому таке трапилось? Чи можна швидко змінити все в попередній стан?

Така ситуація можлива лише в деяких публічних доменах, де не запроваджено документальне підтвердження при зміні адміністративного контакту, коли підробляють адресу електронної пошти з метою саме "вкрасти" домен. В результаті актуальна інформація в Базі змінилася, і реєстрантом домену є вже інша особа.

Відповідно до ст. 62 Конституції України "особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду".

Зазначене означає, що вчинення злочинних дій необхідно дослідити та довести, а до того змінити в Базі реєстраційні дані без достатніх підстав не можливо.

Back to the topДо початку

7. Вам не вдалось самостійно "повернути" домен, що далі?

В результаті Ваших зусиль Ви все одно не досягли того, щоб саме Ви були зазначені в полі admin-c, проте Ви маєте намір користуватись Вашим розкрученим, відомим клієнтам, партнерам, іншим зацікавленим особам доменом і згодні сперечатись за домен. Таким чином, маємо справу з доменним спором.

Термін "доменний спір" відповідно до Правил означає будь-який спір, що може виникнути в зв'язку з цими Правилами та їх застосуванням, в тому числі в зв'язку з делегуванням, переделегуванням, відміною делегування та використанням доменних імен в домені .UA. Про порядок розв'язання доменного спору зазначено далі.

Якщо на підставі тих чи інших відомостей Ви припускаєте, що Ви "втратили" домен через чиїсь злочинні дії (підробки документів (договорів, наказів тощо), підробки електронних адрес, інших несанкціонованих дій з використанням комп'ютерної техніки), то Вам необхідно звернутись із заявою до правоохоронних органів для порушення кримінальної справи і розгляду справи судом із винесенням обвинувального вироку щодо осіб, що вчинили злочинні дії.

Кримінальним кодексом України передбачена відповідальність за вчинення злочинів у сфері використання електронно-обчислювальних машин (комп'ютерів), систем та комп'ютерних мереж і мереж електрозв'язку (ст.ст. 361-363-прим: несанкціоноване втручання, створення шкідливого ПЗ, використаня його і збут, несанкціоновані дії з інформацією в зазначених мережах, системах тощо), злочини у сфері службової діяльності (ст.ст. 364-370: службове підроблення, недбалість, перевищення влади або службових повноважень тими особами, що вивели своїми діями домени з-під управління тих осіб, які насправді є реєстрантами, наприклад, директор, який перевів домен з юридичної особи на іншу особу без достатніх підстав і оформлення необхідних договорів, стороною в яких була б юридична особа, що відступає право на споживання послуги тощо).

Back to the topДо початку

8. Чи можна звернутись до адміністратора домену з проханням/вимогою вирішити доменний спір?

Більшість реєстрантів, чиї права порушені, прагнуть, аби адміністратор публічного домену став на їхній бік та в режимі "ручного керування" вніс в поле admin-c дані реєстранта. Проте зазначена операція в домені .UA не здійснюється в режимі "ручного керування". Зміна реєстранта, якщо строк делегування доменного імені ще не збіг, є переделегуванням приватного доменного імені.

Відповідно до п. 2.19. Правил Адміністратор публічного домену здійснює переделегування приватного доменного імені іншому реєстранту виключно у таких випадках:

  1. за власним бажанням (чинного) реєстранта, висловленим у письмовій формі та надісланим адміністратору відповідного публічного домену;
  2. за рішенням суду.

Кожна спірна ситуація є своєрідною та потребує детального вивчення всіх деталей, нюансів спору. Адміністратор домену не уповноважений досліджувати справу по суті і приймати рішення, обов'язкове для сторін спору.

Моментом розв'язання доменного спору є момент одержання адміністратором публічного домену прийнятого судом рішення або підписаної сторонами спору мирової угоди в порядку ст. 175 Цивільного процесуального кодексу України, 78 Господарського процесуального кодексу України.

Для розв'язання доменного спору судом передбачувані судові витрати складають: державне мито/судовий збір та витрат, пов'язаних з розглядом справи:

  1. витрати на інформаційно-технічне забезпечення;
  2. витрати на правову допомогу;
  3. витрати сторін та їх представників, що пов'язані з явкою до суду;
  4. витрати, пов'язані із залученням свідків, спеціалістів, перекладачів та проведенням судових експертиз;
  5. витрати, пов'язані з проведенням огляду доказів за місцем їх знаходження та вчиненням інших дій, необхідних для розгляду справи та інших витрат, пов'язаних з розглядом справи.
Back to the topДо початку

9. Що може зробити адміністратор, якщо виник доменний спір?

На час вирішення доменного спору в судовому порядку Ви можете блокувати внесення будь-яких змін до запису про спірне доменне ім'я, при цьому сам домен залишається у функціональному стані для пошти, сайту тощо. Для цього Вам необхідно після подання позовної заяви до суду, надати її копію (з доказами про прийняття судом) адміністратору для переведення приватного домену у статус "FROZEN", коли внесення будь-яких змін до запису про спірне доменне ім'я не відбувається, тобто неможливо домен переделегувати чи скасувати.

Крім того, у випадку наявності у Вас доказів неналежних дій Вашого реєстратора, Ви можете написати скаргу, надіслати рекомендованим листом на адресу адміністратора, що дасть можливість адміністраторові публічного домену запитати пояснення у реєстратора. Подання такої скарги не впливає на функціонування домену.

Наявність чи відсутність скарг матиме значення при вирішенні питання про пролонгацію договору з таким реєстратором на майбутнє або про розірвання договору з ним.

Back to the topДо початку

10. Чи можна вирішити доменний спір без подання судового позову?

Правилами передбачено вирішення доменного спору шляхом подання позову до суду, оскільки відповідно до ч. 2 ст. 124 Конституції України юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі.

Зазначене положення Конституції України не означає, що сторони доменного спору не можуть врегулювати спір інакше. Більше того, дедалі ширше у світі використовуються методи альтернативного вирішення спорів (АРС). Найбільш доцільними при розв'язанні доменних спорів є такі методи, як: переговори, третейський розгляд, медіація.

Back to the topДо початку

11. Переговори сторін доменного спору.

Зважаючи на те, що відповідно до п. 2.19. Правил Адміністратор публічного домену здійснює переделегування приватного доменного імені іншому реєстранту в т.ч. за власним бажанням реєстранта, можливе застосування такого методу.

Це означає, що Ви можете ініціювати проведення переговорів із іншою стороною доменного спору. Для успішного проведення переговорів Вам необхідно подбати про належну підготовку, що включає наступне: місце та час переговорів, належне повідомлення іншої сторони, підготовка власної позиції, виходячи з доказів, які маєте (зауважимо, що варіантів розв'язання спору, які Ви підготуєте, має бути мінімум два, а краще більше, бо якщо Ви приходите на переговори з одним варіантом, то Ви вже програли переговори), склад команди (особа, уповноважена приймати рішення, технічний спеціаліст, юрист, патентний повірений, фахівець із ведення переговорів тощо).

Результати переговорів оформити Вам допоможе Ваш юрист, а для внесення змін в поле admin-c в процесі переделегування домену достатньо письмово висловленого бажання попереднього реєстранта.

Back to the topДо початку

12. Третейський розгляд.

Відповідно до п. 2.19. Правил Адміністратор публічного домену здійснює переделегування приватного доменного імені іншому реєстранту в т.ч. за рішенням суду. Це означає, що одним з можливих варіантів вирішення доменного спору є передача спору на розгляд третейського суду, що прийме рішення по доменному спору.

Перевагами третейського розгляду справи:

  • справа береться до розгляду та розглядається значно швидше, ніж у звичайному суді,
  • сторони можуть обрати третейських суддів самостійно, в тому числі з тих осіб, хто є фахівцями у сфері доменів, Інтернет,
  • розгляд справи є конфіденційним
  • рішення третейського суду є остаточним і оскарженню не підлягає, крім декількох винятків,
  • пов'язаних в основному з процедурними питаннями, визначеними законодавством, тобто рішення вступає в силу і має бути виконане, як зазначено в самому рішення, не має процедур апеляційного, касаційного оскарження.
  • рішення третейського суду, яке не виконано добровільно, підлягає примусовому виконанню в порядку, встановленому Законом України "Про виконавче провадження"

Третейський суд - недержавний незалежний орган, що утворюється за угодою або відповідним рішенням заінтересованих фізичних та/або юридичних осіб для вирішення спорів, що виникають із цивільних та господарських правовідносин. Третейське судочинство в Україні здійснюється відповідно до Закону України "Про третейські суди" 1701-IV від 11 травня 2004 року.

Спір може бути переданий на розгляд третейського суду за наявності між сторонами третейської угоди, до прийняття компетентним судом рішення у спорі між тими ж сторонами, з того ж предмета і з тих самих підстав.

В Україні можуть утворюватися та діяти постійно діючі третейські суди та третейські суди для вирішення конкретного спору (суди ad hoc).

Постійно діючі третейські суди можуть утворюватися та діяти при зареєстрованих згідно з чинним законодавством України передбачених законодавством організаціях та мають бути зареєстровані органами юстиції. Постійно діючий третейський суд діє на підставі та відповідно до затвердженого та опублікованого положення та регламенту третейського суду.

Обов'язковою умовою передачі спору на розгляд третейського суду є третейська угода між сторонами. Якщо сторони не домовилися про інше при передачі спору до постійно діючого третейського суду, а також при вказівці у третейській угоді на конкретний постійно діючий третейський суд регламент третейського суду розглядається як невід'ємна частина третейської угоди.

Третейська угода укладається у письмовій формі. Третейська угода вважається укладеною, якщо вона підписана сторонами чи укладена шляхом обміну листами, повідомленнями по телетайпу, телеграфу або з використанням засобів електронного чи іншого зв'язку, що забезпечує фіксацію такої угоди, або шляхом направлення відзиву на позов, в якому одна із сторін підтверджує наявність угоди, а інша сторона проти цього не заперечує.

Розгляд спору третейським судом потребує наступних витрат:

  1. гонорари третейських суддів;
  2. третейський збір, розмір, строки та порядок сплати якого сторонами визначаються регламентом третейського суду;
  3. витрати, понесені третейськими суддями у зв'язку з участю в третейському розгляді, в тому числі витрати, понесені третейськими суддями на оплату проїзду до місця вирішення спору;
  4. витрати, пов'язані з оплатою послуг експертів, перекладачів, якщо такі були запрошені чи призначені для участі в третейському розгляді;
  5. витрати, пов'язані з оглядом і дослідженням речових та письмових доказів у їх місцезнаходженні;
  6. витрати, понесені свідками;
  7. витрати, пов'язані з оплатою стороною, на користь якої було прийнято рішення третейського суду, послуг представника, пов'язаних із наданням правової допомоги;
  8. витрати, пов'язані з організаційним забезпеченням третейського розгляду;
  9. витрати на листування третейського суду;
  10. витрати на телефонний, телеграфний, телексний, факсимільний, електронний та інший зв'язок;
  11. гонорар секретаря третейського суду та інші витрати, визначені регламентом третейського суду або контрактом з третейським суддею.
Back to the topДо початку

13. Медіація

Досвід показує, що в результаті судового чи третейського розгляду спірної ситуації добре, коли хоча б одна сторона є задоволеною результатом, а часто обидві сторони повністю чи частково незадоволені: сторін поставили перед фактом вирішення спору і готовим рішенням без особливої їх участі.

Дослідження підтвердили, що роздратування, коли тобі кажуть, що робити, закладене в природі людини, а от коли особа сама бере участь в процедурі прийняття рішення, то існує значно вища вірогідність того, що рішення буде виконане. Також зростає задоволення сторони, коли вона присутня та може брати участь у розробці рішення, а не просто змушена коритись долі.

Єдиний відомий широкому загалу досі спосіб, коли сторони беруть участь у прийнятті рішення - це проведення переговорів. Прикро відмічати, але мало хто в Україні вміє справді проводити переговори, тому і результативність їх досить низька.

Достатньо новий для України, проте вже поширений у світі альтернативний спосіб розв'язання спору - медіація, тобто "посередництво". Медіацією називають процес переговорів, коли до вирішення спірного питання залучається нейтральна третя сторона - медіатор (посередник), який веде переговорний процес, вислуховує аргументацію обох (або декількох) сторін щодо суті спору, дає кваліфіковані поради і активно допомагає сторонам самостійно прийняти рішення, що задовольнить всіх учасників, тобто взаємовигідне рішення для сторін, яке вони самі прагнутимуть виконати.

Яскравою ілюстрацією суті та ефективності медіації є історія про апельсин та сестер. Дві сестри страшно посварились через апельсин. Вдома був лише один апельсин, і кожна із сестер неодмінно хотіла цілий. Вони ніяк не могли дійти згоди. Їхня мати закликала їх не сваритись, адже вони сестри, пропонувала поділити апельсин навпіл, але сестер це не влаштовувало. Суперечка продовжувалась аж допоки не приїхала бабуся. Вона спочатку запитала одну онуку, для чого їй потрібен апельсин. Та відповіла, що вона спрагла і хоче зробити собі свіжий сік, а для цього половини апельсину замало. На те саме запитання бабусі друга онука відповіла, що вона хоче зробити пиріг, для чого їй потрібна цедра, але з половини - їй буде не достатньо. Взаємовигідного результату було досягнуто.

Звичайно, доменні спори не всі такі прості, як історія з апельсином, проте вона демонструє суть методу. Бабуся спрацювала як медіатор, який дозволяє сторонам заглибитись у суть спору і знайти рішення, яке не було очевидним для сторін, тому що вони концентрувались лише на бажаннях і не враховували інтереси. Медіація дозволяє знайти інколи навіть неочікувані варіанти розв'язання спору, які є вигідними для обох сторін.

Для наочності переваг медіації пропонуємо вашій увазі порівняльну таблицю.

Критерії Судовий розгляд Третейський розгляд/ Арбітраж Посередництво (медіація)
Суб'єкт, який приймає рішення Суддя/колегія суддів Третейський суддя/Арбітр/колегіально Сторони
Процес Формальний Частково формальний Неформальний
Тривалість розгляду Залежно від бажання оскаржувати рішення до прийняття остаточного рішення тривалість може досягати і 2-х років, а інколи і більше 3-6 тижнів 1день - 1 тиждень
Ціна Досить висока, формально визначена зазвичай з можливими додатковими витратами, в т.ч. на правову допомогу Середня, проте залежно від місця розгляду спору може бути і дуже високою (міжнародні комерційні арбітражі) Низька (оплата вартості послуг медіатора)
Збереження конфіденційності розгляду Відкритий розгляд справ судом не забезпечує збереження конфіденційності, крім низки випадків Як правило, конфіденційна Конфіденційна процедура: лише сторони та медіатор
Правила доводження Чітко визначені процедурою Неформальні Не існують
Відносини між сторонами під час розгляду Антагонізм Антагонізм Співпраця
Принцип вирішення спірного питання Змагальність Змагальність Досягнення угоди / Примирення
Орієнтація розгляду На минуле На минуле На майбутнє і за для майбутнього
Оскарження рішення Встановлена законом можливість оскарження За загальним правилом це не допускається Немає в цьому потреби
Емоційний результат Зазвичай зберігається емоційне напруження і відсутність можливості зберегти стосунки на майбутнє Зазвичай зберігається емоційне напруження і відсутність можливості зберегти стосунки на майбутнє Зазвичай зняття емоційної напруги і можливість зберегти стосунки у майбутньому
Оформлення рішення Рішення Рішення Зазвичай письмова угода за результатами
Виконання рішення Добровільне чи примусове виконання із залученням виконавчої служби Добровільне чи примусове виконання із залученням виконавчої служби Сторони виконують власне рішення, яке є для них вигідне, примус не потрібен
Гарантованість виконання Зважаючи на реалії сьогодення навіть примусове виконання не завжди гарантоване Зважаючи на реалії сьогодення навіть примусове виконання не завжди гарантоване Якщо сторона відмовляється, то значить медіація не вдалась, бо насправді рішення невигідне для сторони
Можливі наступні кроки при невиконанні рішень Рішення останньої можливої у вашій ситуації інстанції є остаточним За загальним правилом рішення є остаточним і оскарженню не підлягає Завжди можна обрати потім один із традиційних способів (колонки 1, 2)
Вартість результату Максимально можливий результат, це коли лише одна сторона отримує 100% від того, що вона бажала, але зазвичай відсоток нижчий, при цьому інша сторона отримує найчастіше 0% задоволення Максимально можливий результат, це коли лише одна сторона отримує 100% від того, що вона бажала, але зазвичай відсоток нижчий, при цьому інша сторона отримує найчастіше 0% задоволення Сторони, шукаючи взаємовигідні умови, можуть не лише не втратити, а здобути понад те, що прагнули не втратити: ≥100% кожна

Умовою передачі справи на медіацію є згода обох сторін доменного спору на використання такої процедури, результатом чого є підписання угоди на передачу спору на медіацію, подібно до третейської угоди. Зразок такої угоди ви знайдете тут.

Витрати на проведення медіації обмежуються оплатою послуг медіатора, витратами на оренду приміщення для медіації та засобів комунікації, у разі потреби.

Слабкими сторонами альтернативних способів розв'язання спорів (медіація, третейський розгляд, переговори) є те, що на це повинні погоджуватись обидві сторони, інакше зацікавлена сторона змушена звертатись лише до суду.

Діана Проценко,
юрист,
партнер юридичної фірми "Правничий центр "Юрмайстерня",
медіатор.



0.891190 sec